WhatsApp Facebook Twitter LinkedIn Mail

Digital signage leveranciers: waar moet je op letten?

Het kiezen van een geschikte digital signage leverancier is belangrijk voor het laten slagen van een narrowcasting project. ICT portal heeft een leveranciers-checklist opgesteld met punten waaraan u zeker moet denken tijdens gesprekken met verschillende leveranciers. Deze checklist vindt u in de De Digital Signage Wijzer is een essentiële leidraad voor projectleiders die zich oriënteren op de aanschaf van (nieuwe) software en/of hardware voor narrowcasting. U vindt er onder andere: prijzen, verschillende leveranciers, een software- en hardwarevergelijk, tips en contentstrategieën.Digital Signage Wijzer.

Ervaring digital signage leverancier

Het eerste waar u naar moet kijken bij de selectie van een leverancier is de ervaring. Hoeveel digital signage systemen heeft de leverancier succesvol geïmplementeerd? Zaten daar ook projecten bij die door toedoen van de leverancier minder succesvol waren? Hoe is de leverancier daar vervolgens mee omgegaan? Het is belangrijk om over dit soort informatie te beschikken.

Specialisatie en bepaalde sectoren

Sommige leveranciers van digital signage systemen richten zich op specifieke sectoren. Ze zijn bijvoorbeeld gespecialiseerd in de implementatie van systemen in musea en bibliotheken. Omdat de toepassingen en de inzet van digital signage per sector sterk kan verschillen, is het aan te raden een leverancier te selecteren met ervaring binnen uw branche.

Digital signage leverancier die actief meedenkt

Digital Signage bestaat niet uitsluitend uit de implementatie van De hardware van een informatiesysteem is de materiële component, alles wat je fysiek kan aanraken. Voorbeelden hiervan zijn de computermuis, het scherm, het toetsenbord, de processor, de harde schijf etc. Om een informatiesysteem te doen werken, moet deze hardware aangedreven worden door verschillende programma’s, die niet materieel zijn. Zo is er een besturingssysteem nodig (zoals Windows of MacOS), en wordt er vaak extra software geïnstalleerd voor de uitvoering van specifieke taken. Dit kunnen eenvoudige taken zijn zoals tekstverwerking, maar ook video-editing of zelfs de gehele Enterprise Resource Planning.hardware (Op het gebied van digital signage schermen zijn er tegenwoordig veel mogelijkheden. In principe volstaat een tv met een VGA-, DVI- of HDMI-aansluiting al om te starten, maar meestal zijn zulke toestellen niet geschikt voor langdurig gebruik. Displays die specifiek gericht zijn op digital signage hebben meestal een langere levensduur en zijn erop gemaakt 24/7 aan te staan. Meer cruciale narrowcasting tips vindt u in de Digital Signage Wijzer.schermen), een De mediaplayer is naast het scherm de tweede hardwarecomponent binnen een digital signage systeem. Een mediaplayer kan worden gezien als een kleine computer binnen een digital signage netwerk waarop mediabestanden en templates staan opgeslagen, die worden afgespeeld op basis van afspeelinstructies. Deze instructies haalt het apparaat binnen via internet (vaak via een centrale server). De digital signage mediaplayer stuurt de content vervolgens door naar het scherm. De externe variant van een mediaspeler is een kastje dat achter op het scherm wordt gemonteerd. Er bestaan ook schermen waarin de mediaspeler is geïntegreerd.mediaplayer en Digital Signage software bestaat in verschillende vormen en maten. Het grootste verschil is dat tussen software in de cloud of on-premise. Steeds vaker wordt de software in de cloud aangeboden via een SaaS-model (software as a service). Veel leveranciers van digital signage systemen leveren hun eigen software, waarbij een licentieprijs per maand wordt berekend en de software in de cloud wordt aangeboden. De software draait in dat geval op de servers van de leverancier. Een groot voordeel hiervan is dat de content op elke moment en op elke locatie valt aan te passen, zolang er een internetverbinding aanwezig is. Daarnaast gelden voordelen die voor alle cloud-oplossingen gelden, zoals automatische software-updates en het uitbesteden van de hosting.software. Een digital signage systeem maakt in meer of mindere mate deel uit van de communicatiestrategie van een organisatie. Content speelt daarbij een grote rol. Maar ook de Voordat er een digital signage systeem wordt aangeschaft, doen bedrijven er goed aan om na te denken over de strategie voor narrowcasting content. Sommige bedrijven bieden standaard narrowcasting content en -templates aan waarvan zij denken dat de klant er behoefte aan heeft. Maar een mooie template, bedrijfscontent en een sterke call-to-action zijn in de meeste gevallen niet voldoende. Er zijn meer variabelen die het succes van narrowcasting bepalen.manier en het moment waarop deze content wordt getoond is van belang. Zeker bij gebruik in bijvoorbeeld musea of exposities is het creatieve aspect van digital signage erg belangrijk. Een goede digital signage leverancier denkt daarom met u mee, draagt ideeën aan, en laat voorbeelden zien van interessante toepassingen binnen uw branche. De ene leverancier legt meer het accent op innovatie dan de ander.

digital signage leverancier selectie

Het kiezen van een leverancier gebeurt in de meeste gevallen op basis van verschillende demo’s. Het is echter niet altijd gemakkelijk om optimaal voorbereid aan deze demo’s deel te nemen. Daarom heeft ICT Portal de De Premium Paper "Help! We krijgen zo een demo!" is bedoeld ter voorbereiding op toekomstige leveranciersgesprekken, en geeft praktisch tips om het meeste te halen uit productdemonstraties. Dit kennisdocument is ontstaan uit eerdere ervaringen van verschillende projectleiders.Premium Paper Help! We krijgen zo een demo! opgesteld. Deze Premium Paper geeft handvatten en praktische tips om het maximale te halen uit leveranciersgesprekken en productdemonstratie-momenten.

Werkwijze van de narrowcasting leveranciers

Hoe gaat de digital signage leverancier om met de uitvoering zodra hij de opdracht binnen heeft? Voert de leverancier alle opdrachten nauwkeurig uit en blijft hij net zo enthousiast meedenken als tijdens het intakegesprek? Wat is de doorlooptijd van het project en houdt de leverancier zich daar ook aan? Een goed contact met de leverancier is erg belangrijk, omdat de relatie niet stopt na de implementatie. Een goede leverancier houdt u op de hoogte van nieuwe mogelijkheden met het bestaande systeem. Ook voor het creëren van bijvoorbeeld nieuwe templates moet u op uw digital signage leverancier kunnen blijven bouwen.

Database

Laat u zich bij de keuze van een geschikte digital signage leverancier vooraf goed informeren. Er zijn voorbeelden genoeg van bedrijven die er pas na de implementatie achter komen dat de leverancier op zijn zachtst gezegd niet bij ze past. Voor veel bedrijven is digital signage dan ook geen dagelijkse kost. ICT Portal beschikt over een In een database, ook wel gegevensbank of databank genoemd, worden gegevens verzameld, georganiseerd en gelinkt aan elkaar. Vanaf gekoppelde computers kunnen er zo snel data worden opgevraagd. Via het databasemodel zijn tegenwoordig ook uitgebreide analyses mogelijk. De meest moderne databases zijn tot slot ook in staat om gespecialiseerde rapportages te maken van complexe gegevens.database met de sterke en zwakke punten van leveranciers in Nederland en België. Vraag hiervoor kosteloos de De Digital Signage Wijzer is een essentiële leidraad voor projectleiders die zich oriënteren op de aanschaf van (nieuwe) software en/of hardware voor narrowcasting. U vindt er onder andere: prijzen, verschillende leveranciers, een software- en hardwarevergelijk, tips en contentstrategieën.Digital Signage Wijzer aan.

Beoordeel dit artikel:
Totaal: 2 Gemiddeld: 5

Dit artikel als bron gebruiken?

European Knowledge Center for Information Technology (Ed.). (2015, 17 april). Digital signage leveranciers: waar moet je op letten? Geraadpleegd op ICT Portal. https://www.ictportal.nl/onderwerpen/digital-signage/digital-signage-leverancier