ICT Portal

Initiatief van EKCIT

European Knowledge Center

for Information Technology

  • Twitter
  • LinkedIn
search
  • Onderwerpen
    • Enterprise Resource Planning (ERP)
    • Document Management Systemen (DMS)
    • Human Resource Management (HRM)
    • Customer Relationship Management (CRM)
    • Business Process Management (BPM)
    • Enterprise Search (ES)
    • Digital Signage (DS)
  • Wijzers
  • Nieuws
  • Kenniscentrum
    • Over ICT Portal
    • ICT Lexicon
  • Contact
Digital Signage
Home » Onderwerpen » Digital Signage » Wat is digital signage?
SUB-MENU

Digital Signage

  • Digital Signage Wijzer
  • Wat is digital signage?
  • Digital signage onderdelen (+)
    • Digital signage mediaplayer
    • Digital signage schermen
    • Digital signage software
  • Digital signage leverancier
  • Kosten digital signage
  • Digital signage stappenplan
  • Digital signage valkuilen
  • Digital signage sectoren (+)
    • Digital signage onderwijs
    • Digital signage zorg
    • Digital Signage industriële omgevingen
    • Digital signage retail
    • Digital signage musea
    • Digital signage bibliotheken en boekhandels
  • Nieuws over DS

Wat is digital signage?

Digital Signage, ook wel narrowcasting genoemd, is sterk in opmars als een relatief nieuwe vorm van interne bedrijfscommunicatie. Bij digital signage worden digitale schermen ingezet om dynamische content weer te geven. Dit in tegenstelling tot statische varianten zoals posters, printjes en borden.

Digital signage per sector

Tot voor kort was deze nieuwe vorm van communiceren voor veel bedrijven veel te duur. De kosten van de digitale schermen waren te hoog om gemeengoed te worden. De revolutie op het gebied van LCD-, plasma- en LED-schermen heeft dit veranderd. Tegenwoordig is een narrowcasting-systeem voor veel bedrijven een stuk aantrekkelijker. Digital signage wordt gebruikt in verschillende sectoren:

  • Retail: informatie over speciale aanbiedingen, te volgen winkelroute, branding.
  • Banken: informatie over beurskoersen, productinformatie, branding.
  • Transport: op vliegvelden en stations, informatie over aankomst- en vertrektijden, reclame-uitingen winkels en restaurants.
  • Entertainment: bijvoorbeeld in casino’s voor het creëren van sfeer en spanning.
  • Zorg: vermaak in de wachtkamer, reclamemogelijkheid voor farmaceutische bedrijven.
  • Scholen: talrijke nieuwe mogelijkheden voor interactieve communicatie met studenten.

Project voor digitale schermen

Een narrowcasting project moet goed worden voorbereid. Het hebben van een communicatieplan is daarbij belangrijk. Alle zaken en details waarop moet worden gelet bij het starten van een narrowcasting project staan beschreven in de Digital Signage Wijzer 2019. Hierin staan ook de belangrijkste valkuilen waar organisaties mee te maken kunnen krijgen tijdens een digital signage project. Belangrijk voor de haalbaarheid van een narrowcasting project is de Return On Investment (ROI), ofwel de Return On Investment. Ook deze informatie vindt u terug in de wijzer.

digital signage voorbeelden

Narrowcasting voor interne communicatie

Digital signage kan door bedrijven worden ingezet als communicatiekanaal naar de eigen medewerkers. Een voorbeeld daarvan zijn boodschappen die de werkmoraal verhogen, aanzetten tot presteren of bedrijfs- en operationele processen verbeteren. In luidruchtige productieomgevingen kan narrowcasting bijvoorbeeld worden ingezet als een efficiënt alternatief voor de intercom. Ook veiligheidsinformatie of werkroosterwijzigen kunnen via digital signage naar medewerkers worden gecommuniceerd. Narrowcasting bestaat uit zowel een software- als een hardwarecomponent.

Verschillende narrowcasting-onderwerpen:

  • Narrowcasting mediaplayers
  • Digital signage schermen (display keuze)
  • Digital signage software voor geschikte templates
  • Leveranciers van oplossingen voor digital signage
  • Wat kost een narrowcasting-oplossing?
  • Narrowcasting stappenplan
  • Ontwijk de digital signage valkuilen
digital signage narrowcasting pakketten prijzen leveranciers wijzer

Ontvang de Digital Signage Wijzer

Vraag Aan

ICT onderwerpen

  • Enterprise Resource Planning (ERP)
  • Document Management Systeem (DMS)
  • Human Resource Management (HRM)
  • Enterprise Search (ES)
  • Digital Signage (DS)

EKCIT

Het European Knowledge Center for Information Technology (EKCIT) dient als een centrale informatiebron op het gebied van ICT. Het kenniscentrum staat centraal in een netwerk van ICT-professionals, universitair docenten, bloggers en ICT-experts. EKCIT doet daarnaast eigen onderzoek naar softwarepakketten en leveranciers. Bevindingen en tips worden gedeeld met (ICT)-projectleiders. ICTPortal.nl is een initiatief van EKCIT en het vehikel voor actieve online kennisverspreiding. De website voorziet maandelijks duizenden (ICT)-professionals van informatie bedoeld voor het maken van de juiste beslissingen op de werkvloer.

Contact

  • LinkedIn
  • twitter

E-mail: info@ictportal.nl

Telefoon: +31 (0)20 3690457

(Voor specifieke vragen met betrekking tot een ICT-project kan via dit nummer onafhankelijk advies worden ingewonnen)

Digital Signage Wijzer
© 2019 ICT Portal · Alle rechten voorbehouden · Disclaimer · Privacyverklaring
Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan met het gebruik van de website gaat u akkoord met het gebruik van cookies.Accepteren Meer over cookies
Privacy & Cookie Beleid

Noodzakelijk Altijd ingeschakeld