WhatsApp Facebook Twitter LinkedIn Mail

Gratis beschikbaar

Introductie in kwaliteitsbeheer

Krijg een beter begrip van kwaliteitsbeheer en ontdek praktische toepassingen voor je bedrijf. Gebaseerd op elf cruciale pijlers, waaronder compliance met wet- en regelgeving, risicomanagement, en incidentbeheer. Leer alle facetten van kwaliteitsbeheer kennen voor een soepele integratie in je bedrijfsvoering.

Formaat: online uitgave
Bijzonderheden: bevat twee praktijkcasestudies

Gratis toegang

Beoordeel deze uitgave:

Beoordeel dit artikel:
Totaal: 5 Gemiddeld: 5
Beschrijving
Inhoudsopgave

Wat heb ik aan dit digiboek?

Deze digitale uitgave behandelt de elementen die in reële bedrijfssituaties de meeste invloed hebben op de kwaliteit van een dienst of product. Je ontdekt welke bijzondere uitdagingen kwaliteitsbeheer in bedrijven met zich meebrengt, en hoe je hier mee omgaat. Het digiboek is opgedeeld in elf pijlers van kwaliteitsbeheer:

  1. Compliance met wet- en regelgeving
  2. Risicomanagement
  3. Incidentbeheer
  4. Veiligheidsstandaarden
  5. Best practice
  6. Protocolbeheer
  7. Verificatie
  8. De invloed van partnerschappen op kwaliteitsbeheer
  9. Kwaliteitsdocumenten
  10. Kwaliteitsbeheer in de dienstensector
  11. Terugroepingen

Dit digiboek bevat praktijkkennis van onafhankelijk experts en kwaliteitsadviseurs. Ter illustratie worden twee bedrijven uitgelicht: een transportbedrijf en een aardappelverwerker. De kwaliteitsmanagers van deze bedrijven geven een inkijkje in de manier waarop hun bedrijf omgaat met kwaliteitsbeheer.

  • Inleiding
    • Wat is Quality Management?
    • Compliance met wet- en regelgeving
      • Wat moet precies worden nageleefd en waarom?
      • Audits: de manier om compliance te testen en aan te tonen
      • Praktijkvoorbeelden van het gebruik van audits voor compliance
        • Transportbedrijf
        • Aardappelverwerker
      • Kritische noot bij het gebruik van audits
    • Risicomanagement
      • Welke soort risico’s moeten bedrijven zeker in kaart brengen?
        • Risico’s tijdens productie en transport
        • Risico’s bij gebruik van het product
        • Risico’s voor interne data
        • Risico’s voor producten of data van klanten
      • Hoe pakt u een risicoanalyse aan?
      • Praktijkvoorbeelden van risicobeheer
        • Transportbedrijf
        • Aardappelverwerker
      • Pas op voor ‘over-caution’
    • Incidentbeheer
      • Met welk soort incidenten krijgen bedrijven te maken?
      • Hoe pakt u een incident aan?
      • Praktijkvoorbeelden van incidentbeheer
        • Transportbedrijf
        • Aardappelverwerker
    • Veiligheidsstandaarden
      • Welke soorten veiligheidsstandaarden zijn belangrijk voor kwaliteitsbeheer?
  • Best practices
    • Wat valt er allemaal onder best practices?
    • Praktijkvoorbeelden van best practices
      • Transportbedrijf
      • Aardappelverwerker
  • Protocolbeheer
    • Wat komt er kijken bij protocolbeheer?
    • Praktijkvoorbeelden van protocolbeheer
      • Transportbedrijf
  • Verificatie
    • Wat zijn de meest voorkomende kwaliteitstesten?
    • Waar moet een bedrijf op letten bij de verificatiefase?
  • De invloed van partnerschappen op kwaliteitsbeheer
    • Belangrijke elementen voor een kwaliteitsvolle samenwerkingen
    • Praktijkvoorbeeld van kwaliteitsbeheer in de samenwerking met partners
      • Transportbedrijf
  • Documentbeheer
    • Problemen die bedrijven vaak ondervinden met betrekking tot kwaliteitsdocumenten
    • Documenten voor kwaliteitsmanagement
    • Wat kan een DMS met de focus op kwaliteitsbeheer betekenen?
  • Dienstensector
    • Soorten kwaliteit in de dienstensector
    • Hoe krijgt kwaliteit vorm in de dienstensector?
    • Praktijkvoorbeeld van kwaliteitsbeheer in de dienstensector
      • Transportbedrijf
  • Terugroepingen
    • Hoe worden terugroepingen in goede banen geleid?
  • Na gebruik van het Digiboek Kwaliteitsbeheer

Het screenshot op deze pagina geeft meer informatie over de inhoud van deze uitgave.