Kwaliteitsbeheersysteem (QMS) Functionaliteitenoverzicht
Dit kennisdocument helpt je bij het bepalen van de specificaties voor kwaliteitsbeheer. De prioriteiten van de functionaliteiten kunnen direct in het document met selectievakjes worden aangevinkt en opgeslagen in dit dynamisch invuldocument. Het biedt één duidelijk overzicht van alle functionaliteiten en eigenschappen van verschillende QMS-pakketten. Dit hulpmiddel versnelt het proces om de wensen en eisen voor een nieuw kwaliteitsbeheersysteem compleet te krijgen.
Formaat: online uitgave
Pagina’s: 45
Aantal QMS-selectiecriteria: 312
Beoordeel deze publicatie:
Wat vind je precies in het overzicht?
Dit Functionaliteitenoverzicht Kwaliteitsbeheersystemen is een hulpmiddel voor bedrijven die zich serieus oriënteren op de aankoop van een QMS-pakket. De mogelijkheden zijn namelijk zeer uitgebreid, en projectleiders verliezen zich maar al te vaak in de hoeveelheid functionaliteiten die beschikbaar is. Bovendien bestaan er voor één functionaliteit vaak verschillende benamingen, wat het juiste pakket kiezen nóg lastiger maakt. Het Functionaliteitenoverzicht Kwaliteitsbeheersystemen bundelt alle functionaliteiten die de verschillende pakketten en modules op dit moment aanbieden in één duidelijk overzicht. Door het invullen van de checklists kunnen organisaties achterhalen welke functionaliteiten er gewenst zijn, en welke prioriteit ze hebben. Zo kan een bedrijf zich goed voorbereiden tijdens de oriëntatiefase en biedt dit document houvast tijdens het selectietraject.
Hoe kan dit document slim worden ingezet?
Deze uitgave wordt aangeboden in de vorm van een uitgebreide checklist. Deze zorgt voor voldoende verdieping, zonder dat het ten koste gaat van het gebruiksgemak. De vakjes met de gewenste functionaliteiten kunnen worden aangevinkt, en de volledig ingevulde en opgeslagen lijst kan naar ICT Portal worden verstuurd via de knop ‘Selectiehulp’ in de menubalk onder in het scherm. Je kan de ingevulde lijsten ook naar jezelf sturen, via de knop ‘E-mail’ in dezelfde menubalk onder in het scherm. Op basis van deze ingevulde wensen en eisen kan het kenniscentrum EKCIT enkele geschikte QMS-opties voorstellen die voldoen aan de opgestelde criteria, zodat je de meest bijpassende oplossingen voor kwaliteitsbeheer goed kan vergelijken tijdens het oriëntatietraject.
Het is belangrijk te benadrukken dat het hier om een functionaliteitenoverzicht gaat. Dit hulpmiddel kan worden gebruikt ter ondersteuning van het opstellen van een Request For Information (RFI), maar is geen handleiding voor het opstellen van een RFI. Voor een RFI zijn ook andere zaken van belang, zoals prijs, service tijdens en na de implementatie, ervaring van de leverancier, referenties, etc. Voor de verdere ondersteuning in dit proces, kan er wel steeds contact opgenomen worden met EKCIT. Het kenniscentrum is gespecialiseerd in het ondersteunen van bedrijven tijdens selectietrajecten en neemt dit soort onderdelen mee in de uiteindelijke selectie van de bijpassende oplossingen voor uw organisatie.
- Aan de slag! (basisgegevens)
- Checklist A: Algemeen kwaliteitsbeheer
- Checklist B: Risico- en incidentmanagement
- Checklist C: Kwaliteitscontrole
- Checklist D: Training/ opleiding
- Checklist E: Specifieke sectoren
- Checklist F: Technische kenmerken
- De lijsten ingevuld; en wat nu?
Andere aanbevolen Digiboeken

Kwaliteitsbeheer: basisprincipes en introductie quality management

DMS Wijzer; word expert in Document Management Systemen

DMS Functionaliteitenoverzicht: alle mogelijkheden op een rij

Help, een demo! Voorbereiding op leveranciersgesprekken
Krijg toegang tot alle Digiboeken:
Word Premium
Factuur nodig?
Genereer je factuur na betaling in je dashboard.