DMS Functionaliteitenoverzicht
Dit kennisdocument helpt bij het bepalen van de specificaties waar een omgeving voor documentbeheer aan zou moeten voldoen. De prioriteiten van de functionaliteiten kunnen direct met selectievakjes aangevinkt en opgeslagen worden in dit dynamisch invuldocument. Voor deze uitgave zijn de functionaliteiten van allerlei verschillende DMS-pakketten op de markt samengebracht. Versnel het proces om je wensen en eisen voor een nieuw DMS-systeem compleet te krijgen.
Formaat: online uitgave
Pagina’s: 71
Aantal DMS-selectiecriteria: 553
Lidmaatschap: Premium
Beoordeel deze publicatie:
Wat vind je precies in het overzicht?
Dit DMS Functionaliteitenoverzicht is een hulpmiddel voor bedrijven die zich serieus oriënteren op de aankoop van een (nieuw) DMS-systeem. De mogelijkheden in DMS-land zijn namelijk zeer uitgebreid, en projectleiders verliezen zich maar al te vaak in de hoeveelheid functionaliteiten die beschikbaar zijn. Voor één functionaliteit bestaan vaak verschillende benamingen, wat het juiste pakket kiezen nóg lastiger maakt. Het DMS-functionaliteitenoverzicht bundelt alle functionaliteiten die verschillende DMS-pakketten op dit moment aanbieden in één duidelijk overzicht. Door het invullen van de checklists kunnen organisaties zelfstandig bepalen welke functionaliteiten noodzakelijk zijn, en welke prioriteit ze hebben. Daarmee kan een bedrijf zich goed voorbereiden tijdens de oriëntatiefase en biedt dit document houvast tijdens het DMS-selectietraject.
Hoe kan dit document slim worden ingezet?
Het DMS Functionaliteitenoverzicht wordt aangeboden in de vorm van een checklist. Dit zorgt voor voldoende verdieping, zonder dat dit ten koste gaat van het gebruiksgemak. De gewenste functionaliteiten kunnen worden aangevinkt. De volledig ingevulde en opgeslagen gegevens kunnen naar ICT Portal en/of naar jezelf worden verstuurd. Op basis van deze ingevulde wensen en eisen kunnen we enkele geschikte software-opties voorstellen die voldoen aan de opgestelde criteria.
Dit Functionaliteitenoverzicht kan worden gebruikt ter ondersteuning van het opstellen van een Request For Information (RFI), maar is geen handleiding voor het opstellen van een RFI. Voor een RFI zijn ook andere zaken van belang, zoals prijs, service tijdens en na de implementatie, ervaring van de leverancier, referenties, etc. Voor verdere ondersteuning in dit proces kan je contact opnemen met ICT Portal. ICT Portal is gespecialiseerd in het telefonisch ondersteunen van bedrijven tijdens selectietrajecten en kan helpen bij de selectie van bijpassende DMS-pakketten.
- Aan de slag! (basisgegevens)
- Checklist A: Algemene functionaliteiten
- Checklist B: Gebruiksgemak van het DMS
- Checklist C: Technische vereisten
- Checklist D: Juridische vereisten (compliance) en cybersecurity
- De lijsten ingevuld; en wat nu?
Wat vond je van dit Digiboek?
Ervaringen van Premium-leden
Factuur nodig?
Genereer je factuur na betaling in je dashboard.