CRM Functionaliteitenoverzicht
Dit kennisdocument helpt bij het bepalen van de specificaties van het nieuwe CRM-systeem van je bedrijf. De prioriteiten van de functionaliteiten kunnen direct met selectievakjes aangevinkt en opgeslagen worden in dit dynamisch invuldocument. Voor deze uitgave zijn de functionaliteiten van allerlei verschillende CRM-pakketten op de markt samengebracht. Dit hulpmiddel versnelt het proces om de wensen en eisen voor een nieuw CRM-systeem compleet te krijgen.
Formaat: online uitgave
Pagina’s: 56
Aantal CRM-selectiecriteria: 434
Lidmaatschap: Premium
Beoordeel deze uitgave:
Wat vind je precies in het overzicht?
Dit CRM Functionaliteitenoverzicht is een hulpmiddel voor bedrijven die zich serieus oriënteren op de aankoop van een (nieuw) CRM-systeem. De mogelijkheden in CRM-land zijn namelijk zeer uitgebreid, en projectleiders verliezen zich maar al te vaak in de hoeveelheid functionaliteiten die beschikbaar zijn. Bovendien bestaan er voor één functionaliteit vaak verschillende benamingen, wat het juiste pakket kiezen nóg lastiger maakt. Het CRM-functionaliteitenoverzicht bundelt alle functionaliteiten die verschillende CRM-pakketten op dit moment aanbieden in één duidelijk overzicht. Door het invullen van de checklists kunnen organisaties achterhalen welke functionaliteiten er gewenst zijn, en welke prioriteit ze hebben. Zo kan een bedrijf zich goed voorbereiden tijdens de oriëntatiefase en biedt dit document houvast tijdens het CRM-selectietraject.
Hoe kan dit hulpmiddel slim worden ingezet?
Het CRM Functionaliteitenoverzicht wordt aangeboden in de vorm van een uitgebreide checklist. Dit zorgt voor voldoende verdieping, zonder dat het ten koste gaat van het gebruiksgemak. De gewenste functionaliteiten kunnen worden aangevinkt, en de volledig ingevulde en opgeslagen lijst kan naar ICT Portal worden verstuurd via de knop ‘Selectiehulp’ in de menubalk onder in het scherm. Ook kun je de ingevulde gegevens naar jezelf sturen, via de knop ‘E-mail’ in dezelfde menubalk onder in het scherm. Op basis van deze ingevulde wensen en eisen kunnen we enkele geschikte software-opties voorstellen die voldoen aan de opgestelde criteria, zodat je de meest bijpassende CRM-pakketten goed kan vergelijken tijdens het oriëntatietraject.
Dit Functionaliteitenoverzicht kan worden gebruikt ter ondersteuning van het opstellen van een Request For Information (RFI), maar is geen handleiding voor het opstellen van een RFI. Voor een RFI zijn ook andere zaken van belang, zoals prijs, service tijdens en na de implementatie, ervaring van de leverancier, referenties, etc. Voor verdere ondersteuning in dit proces kan je contact opnemen met ICT Portal. ICT Portal is gespecialiseerd in het telefonisch ondersteunen van bedrijven tijdens selectietrajecten en kan helpen bij de selectie van bijpassende CRM-pakketten.
- Aan de slag! (basisgegevens)
- Checklist A: Algemene functionaliteiten
- Checklist B: Functionaliteiten voor marketing
- Checklist C: Functionaliteiten voor sales
- Checklist D: Functionaliteiten voor customer service
- Checklist E: Extra functionaliteiten
- Checklist F: Integraties
- De lijsten ingevuld; en wat nu?
Wat vond je van dit Digiboek?
Ervaringen van Premium-leden
Ronald Oosthoek (Projectmanager, Bruynzeel Keukens B.V.)
Andere aanbevolen Digiboeken

CRM Wijzer: vraag kosteloos de gids aan voor uw CRM-traject

Help, een demo! Voorbereiding op leveranciersgesprekken

Microsoft Dynamics 365 Wijzer: ERP en CRM in de cloud

Systeem- en dataopslag: cloud, on-premise of een combinatie?
Krijg toegang tot alle Digiboeken:
Word Premium
Factuur nodig?
Genereer je factuur na betaling in je dashboard.