WhatsApp Facebook Twitter LinkedIn Mail

Breng je wensen en eisen in kaart

CRM Functionaliteitenoverzicht

Dit kennisdocument helpt bij het bepalen van de specificaties van het nieuwe CRM-systeem van je bedrijf. De prioriteiten van de functionaliteiten kunnen direct met selectievakjes aangevinkt en opgeslagen worden in dit dynamisch invuldocument. Voor deze uitgave zijn de functionaliteiten van allerlei verschillende CRM-pakketten op de markt samengebracht. Dit hulpmiddel versnelt het proces om de wensen en eisen voor een nieuw CRM-systeem compleet te krijgen.

Formaat: online uitgave
Pagina’s: 56
Aantal CRM-selectiecriteria: 434
Lidmaatschap: Premium

Word Premium-lid van ICT Portal om deze en andere uitgaven direct te lezen.

Naar de volgende stap

Beoordeel deze uitgave:

Beoordeel dit artikel:
Totaal: 4 Gemiddeld: 5
Beschrijving
Inhoudsopgave

Wat vind je precies in het overzicht?

Dit CRM Functionaliteitenoverzicht is een hulpmiddel voor bedrijven die zich serieus oriënteren op de aankoop van een (nieuw) CRM-systeem. De mogelijkheden in CRM-land zijn namelijk zeer uitgebreid, en projectleiders verliezen zich maar al te vaak in de hoeveelheid functionaliteiten die beschikbaar zijn. Bovendien bestaan er voor één functionaliteit vaak verschillende benamingen, wat het juiste pakket kiezen nóg lastiger maakt. Het CRM-functionaliteitenoverzicht bundelt alle functionaliteiten die verschillende CRM-pakketten op dit moment aanbieden in één duidelijk overzicht. Door het invullen van de checklists kunnen organisaties achterhalen welke functionaliteiten er gewenst zijn, en welke prioriteit ze hebben. Zo kan een bedrijf zich goed voorbereiden tijdens de oriëntatiefase en biedt dit document houvast tijdens het CRM-selectietraject.

Hoe kan dit hulpmiddel slim worden ingezet?

Het CRM Functionaliteitenoverzicht wordt aangeboden in de vorm van een uitgebreide checklist. Dit zorgt voor voldoende verdieping, zonder dat het ten koste gaat van het gebruiksgemak. De gewenste functionaliteiten kunnen worden aangevinkt, en de volledig ingevulde en opgeslagen lijst kan naar ICT Portal worden verstuurd via de knop ‘Selectiehulp’ in de menubalk onder in het scherm. Ook kun je de ingevulde gegevens naar jezelf sturen, via de knop ‘E-mail’ in dezelfde menubalk onder in het scherm. Op basis van deze ingevulde wensen en eisen kunnen we enkele geschikte software-opties voorstellen die voldoen aan de opgestelde criteria, zodat je de meest bijpassende CRM-pakketten goed kan vergelijken tijdens het oriëntatietraject.

Dit Functionaliteitenoverzicht kan worden gebruikt ter ondersteuning van het opstellen van een Request For Information (RFI), maar is geen handleiding voor het opstellen van een RFI. Voor een RFI zijn ook andere zaken van belang, zoals prijs, service tijdens en na de implementatie, ervaring van de leverancier, referenties, etc. Voor verdere ondersteuning in dit proces kan je contact opnemen met ICT Portal. ICT Portal is gespecialiseerd in het telefonisch ondersteunen van bedrijven tijdens selectietrajecten en kan helpen bij de selectie van bijpassende CRM-pakketten.

  • Aan de slag! (basisgegevens)
  • Checklist A: Algemene functionaliteiten
  • Checklist B: Functionaliteiten voor marketing
  • Checklist C: Functionaliteiten voor sales
  • Checklist D: Functionaliteiten voor customer service
  • Checklist E: Extra functionaliteiten
  • Checklist F: Integraties
  • De lijsten ingevuld; en wat nu?
Het screenshot op deze pagina geeft meer informatie over de inhoud van deze uitgave.

Goed om te weten

Hoe krijg ik toegang tot deze uitgave?

Deze uitgave staat klaar in je eigen online bibliotheek. Meld je aan op deze pagina om direct toegang te krijgen.

Altijd actueel

De inhoud van de publicatie wordt continu geactualiseerd. De digitale uitgave wordt aangeboden in HTML5-formaat. Hiermee is de publicatie via je eigen browser te bekijken en kunnen we gebruik maken van interactieve elementen.

Voor wie is deze uitgave bedoeld?

Voor projectleiders, managers, (ICT)-professionals, studenten en docenten.

“Handige keuzewijzer met mogelijke functies binnen CRM onafhankelijk van het platform of leverancier. Opzet zorgt intern voor gespreksstof en laat je doordenken over potentiële kansen. Kortom; goed vertrekpunt voor ieder die zich voor wilt bereiden op een gedegen selectie.”

Ronald Oosthoek, projectmanager bij Bruynzeel Keukens B.V.

Deze bedrijven waren blij met de uitgave