WhatsApp Facebook Twitter LinkedIn Mail

Digital signage stappenplan

Het digital signage stappenplan voor een soepel verloop van het project:

  1. Stel doelen: wat wil uw organisatie bereiken met digital signage?
  2. Bepaal nauwkeurig de content: wie zal deze creëren, hoe zal die worden gemanaged, Voordat er een digital signage systeem wordt aangeschaft, doen bedrijven er goed aan om na te denken over de strategie voor narrowcasting content. Sommige bedrijven bieden standaard narrowcasting content en -templates aan waarvan zij denken dat de klant er behoefte aan heeft. Maar een mooie template, bedrijfscontent en een sterke call-to-action zijn in de meeste gevallen niet voldoende. Er zijn meer variabelen die het succes van narrowcasting bepalen.op welke manier zal de content worden gepresenteerd? Het succes van elk digital signage systeem hangt af van de content en de presentatie. Zijn de interne resources en kennis aanwezig, of zal het creëren van content moeten worden uitbesteed?
  3. Investeer tijd in het bekijken van verschillende mogelijkheden: LCD, LED of Plasma? Schermvlakken? RSS feeds? Live Video? Dynamische content?
    Tip! Voor het bepalen van de content-, software- en hardware-eisen, kan er gebruik gemaakt worden van het Het Digital Signage Functionaliteitenoverzicht bundelt alle mogelijke functionaliteiten in één overzicht. Aan de hand van checklists kunnen bedrijven digitaal hun eisen en wensen aanvinken, en de prioriteit ervan aangeven. De ingevulde lijsten helpen bij een doordachte leveranciersselectie.Digital Signage Functionaliteitenoverzicht. In dit interactieve e-document kan aangeduid worden welke functionaliteiten en specificaties gewenst zijn voor de nieuwe digital-signage-oplossing.
  4. Betrek de juiste medewerkers bij het project. De IT-afdeling zal waarschijnlijk een belangrijke rol spelen.
  5. Bepaal op welke manier het systeem wordt geïmplementeerd: Letterlijk vertaald betekent “on-premise” in het Nederlands “op locatie” of “ter plaatse”. Wanneer iets dus on-premise staat of gebeurt, wordt er verwezen naar de eigen locatie. In een bedrijfscontext kan je dit zien als de fysieke ruimte van het eigen bedrijf. Wanneer we over software spreken, betekent een installatie on-premise dat de software binnen de eigen IT-infrastructuur wordt geplaatst. De software wordt hierbij op de eigen servers geïnstalleerd, en niet, zoals het geval is bij cloud computing, op externe servers.on-premise, of met behulp van een professionele dienstverlener. Een eenvoudig systeem kan meestal nog door de IT- afdeling zelf worden geïmplementeerd, maar dit wordt onwaarschijnlijker naarmate het digital signage-systeem groter en complexer wordt.

Digital Signage Wijzer 2021

In de De Digital Signage Wijzer is een essentiële leidraad voor projectleiders die zich oriënteren op de aanschaf van (nieuwe) software en/of hardware voor narrowcasting. U vindt er onder andere: prijzen, verschillende leveranciers, een software- en hardwarevergelijk, tips en contentstrategieën.Digital Signage Wijzer staat alle noodzakelijke informatie rondom het thema digitale informatieschermen. Zo worden er worden verschillende innovatieve toepassingen, pakketten, Het kiezen van een geschikte digital signage leverancier is belangrijk voor het laten slagen van een narrowcasting project. Het eerste waar u naar moet kijken bij de selectie van een leverancier is de ervaring. Hoeveel digital signage systemen heeft de leverancier succesvol geïmplementeerd? Zaten daar ook projecten bij die door toedoen van de leverancier minder succesvol waren? Hoe is de leverancier daar vervolgens mee omgegaan? Het is belangrijk om over dit soort informatie te beschikken.leveranciers en De kosten van een compleet digital signage systeem kunnen worden opgedeeld in drie onderdelen: kosten voor schermen, kosten voor de software en kosten voor de mediaplayer. Daarnaast zijn er nog een aantal kleinere kostenposten zoals een wandbeugel, kabels en mogelijke installatiekosten. Sommige leveranciers berekenen kosten voor het maken van templates in de huisstijl van een organisatie.kosten behandeld. Naast deze wijzer en het bovenstaande digital signage stappenplan is het stellen van de volgende vragen ook belangrijk:

  • Welke type content moet worden getoond? Bijvoorbeeld statische beelden, video, feeds etc.
  • Voor hoeveel locaties en schermen is de content bedoeld?
  • Is de content voor elk scherm gelijk of zal er verschillende content op verschillende Op het gebied van digital signage schermen zijn er tegenwoordig veel mogelijkheden. In principe volstaat een tv met een VGA-, DVI- of HDMI-aansluiting al om te starten, maar meestal zijn zulke toestellen niet geschikt voor langdurig gebruik. Displays die specifiek gericht zijn op digital signage hebben meestal een langere levensduur en zijn erop gemaakt 24/7 aan te staan. Meer cruciale narrowcasting tips vindt u in de Digital Signage Wijzer.schermen worden getoond?
  • Op welke manier zal de content worden beheerd, gewijzigd en geüpdatet?
  • Moeten de schermen op afstand aan en uit kunnen worden gezet?
  • Gelet op de schermlocatie, zijn er bepaalde veiligheidsrisico’s? (kan iemand het scherm eenvoudig uitzetten, kanalen veranderen, of zelfs het scherm verwijderen?)
  • Heeft het bestaande netwerk genoeg bandbreedte om digital signage te ondersteunen?

digital signage stappenplan vragenlijst

Beoordeel dit artikel:
Totaal: 1 Gemiddeld: 4

Dit artikel als bron gebruiken?

European Knowledge Center for Information Technology (Ed.). (2015, 15 mei). Digital signage stappenplan. Geraadpleegd op ICT Portal. https://www.ictportal.nl/onderwerpen/digital-signage/digital-signage-stappenplan