ICT Portal
+31 (0)20 36 90 457

Initiatief van EKCIT

European Knowledge Center

for Information Technology

  • Twitter
  • LinkedIn
  • Onderwerpen
    • Enterprise Resource Planning (ERP)
    • Document Management Systemen (DMS)
    • Human Resource Management (HRM)
    • Customer Relationship Management (CRM)
    • Quality Management Systemen (QMS)
    • Business Process Management (BPM)
    • Enterprise Search (ES)
    • Digital Signage (DS)
  • Wijzers
  • Nieuws
  • Kenniscentrum
    • Over ICT Portal
    • ICT Lexicon
  • Dienstverlening
  • Contact
  • Premium Content
  • Digitale bibliotheek
ICT Portal

Initiatief van EKCIT

European Knowledge Center

for Information Technology

  • Twitter
  • LinkedIn
  • Onderwerpen
    • Enterprise Resource Planning (ERP)
    • Document Management Systemen (DMS)
    • Human Resource Management (HRM)
    • Customer Relationship Management (CRM)
    • Quality Management Systemen (QMS)
    • Business Process Management (BPM)
    • Enterprise Search (ES)
    • Digital Signage (DS)
  • Wijzers
  • Nieuws
  • Kenniscentrum
    • Over ICT Portal
    • ICT Lexicon
  • Dienstverlening
  • Contact
  • Premium Content
  • Digitale bibliotheek
Narrowcasting museum digital signage
SUBMENÚ

Digital Signage

  • Digital Signage Wijzer
  • Wat is digital signage?
  • Digital signage onderdelen (+)
    • Digital signage mediaplayer
    • Digital signage schermen
    • Digital signage software (CMS)
    • Alle functionaliteiten
  • Digital signage leverancier
  • Kosten digital signage
  • Digital signage stappenplan
  • Digital signage valkuilen
  • Digital signage sectoren (+)
    • Digital signage onderwijs
    • Digital signage zorg
    • Digital Signage industriële omgevingen
    • Digital signage retail
    • Digital signage musea
    • Digital signage bibliotheken en boekhandels
  • Nieuws over DS

Digital signage Rijksmuseum

Categorie: Digital Signage|20/04/2015

Het Rijksmuseum besloot het éénjarig bestaan na de heropening van het nieuw gerenoveerde museum te vieren met behulp van digital signage technologie. Van 13 tot 19 april 2015 kwamen schilderijen van het beroemde museum letterlijk tot leven op 86 digitale beeldschermen op 16 metrostations in Amsterdam en Rotterdam. Passagiers konden selfies nemen met behulp van een geïntegreerde camera in het scherm. Vervolgens kon de foto via social media worden gedeeld.

Met behulp van digital signage kon een digitale kunstgalerij worden opgezet die onder de aandacht werd gebracht bij een breed publiek. Gedurende een week werden de metrostations omgetoverd tot digitale kunstgalerijen. Op het Op het gebied van digital signage schermen zijn er tegenwoordig veel mogelijkheden. In principe volstaat een tv met een VGA-, DVI- of HDMI-aansluiting al om te starten, maar meestal zijn zulke toestellen niet geschikt voor langdurig gebruik. Displays die specifiek gericht zijn op digital signage hebben meestal een langere levensduur en zijn erop gemaakt 24/7 aan te staan. Meer cruciale narrowcasting tips vindt u in de Digital Signage Wijzer.scherm was bijvoorbeeld een animatie te zien van hoe Het melkmeisje van Vermeer melk in een kan giet.

Campagne digital signage Rijksmuseum

Het Rijksmuseum werkte voor het project samen met KPN. De campagne gaf KPN de mogelijkheid om via social media direct in contact te komen met toeschouwers. Daarnaast probeerde het bedrijf, tevens hoofdsponsor van het Rijksmuseum, het merk KPN te versterken. De keuze voor digital signage was door de korte implementatietijd snel gemaakt. Met behulp van videoanalyse kon het aantal kijkers worden gemeten. Tijdens de campagne werd ook het aantal genomen selfies gemonitord.

Het interactieve systeem werd speciaal voor de Digital Signage Rijksmuseum-campagne op maat ontworpen. Er was bijvoorbeeld veel computerkracht nodig om de animaties soepel te kunnen afspelen op de verschillende schermen. Bovendien krijgt het systeem te maken met gelijktijdige processen. De camera herkent een persoon, plaatst het beeld in de afbeelding, het systeem reageert op handbewegingen voor het bedienen van de applicatie, en maakt verbinding met de Facebookpagina van KPN. Voor al deze processen was een krachtige processor nodig.

Veel aandacht voor digital signage Rijksmuseum

De campagne was voor zowel het Rijksmuseum als KPN een succes. 86 digitale displays waren gedurende een week te zien in 16 verschillende metrostations. 28.513 personen stopten voor de schermen. In totaal werden 5.740 Rijksselfies gemaakt. 1.497 Rijksselfies werden geüpload naar de Facebook-pagina van KPN. De landingspagina kpn.com/Rijksmuseum kreeg in een week tijd 25.000 unieke bezoekers, waarvan 16.000 personen direct op de pagina terecht kwamen. Tegelijkertijd werd een web campagne gelanceerd, waarbij banners via diverse kanalen werden verspreid, waaronder NU.nl en 9292ov.nl. Het doel was om een publiek te bereiken dat op zoek was naar reisadvies voor de steden Amsterdam en Rotterdam.

Maar wat vond u ervan?

Tot slot werd ook aan passanten gevraagd wat ze van de Digital Signage Rijksmuseum-campagne vonden. Mensen waren positief verrast door de grappige manier van presenteren. De combinatie van kunst en animatie werd gezien als fascinerend en de moeite waard om naar te kijken. De interviews werden gehouden onder personen tussen 16 en 65 jaar. 71% wist dat KPN de bedenker van de campagne was. 11% wist dat KPN de hoofdsponsor van het evenement was (dit percentage was 4% vóór de start van de campagne) 92% vond de campagne een goed initiatief.

De verwachting is dat bedrijven digital signage steeds vaker gaan inzitten voor korte, tijdelijke campagnes zoals die van KPN en het Rijksmuseum. De techniek leent zich er uitstekend voor. Een marketingcampagne met digital signage kan in relatief korte tijd worden opgezet en de resultaten zijn eenvoudig meetbaar. Vraag kosteloos de De Digital Signage Wijzer is een essentiële leidraad voor projectleiders die zich oriënteren op de aanschaf van (nieuwe) software en/of hardware voor narrowcasting. U vindt er onder andere: prijzen, verschillende leveranciers, een software- en hardwarevergelijk, tips en contentstrategieën.Digital Signage Wijzer aan voor handige tips over hoe digitale informatieschermen ingezet kunnen worden voor uw specifieke sector of organisatie. Hierin vindt u ook een rekenvoorbeeld met concrete getallen over de mogelijke De kosten van een compleet digital signage systeem kunnen worden opgedeeld in drie onderdelen: kosten voor schermen, kosten voor de software en kosten voor de mediaplayer. Daarnaast zijn er nog een aantal kleinere kostenposten zoals een wandbeugel, kabels en mogelijke installatiekosten. Sommige leveranciers berekenen kosten voor het maken van templates in de huisstijl van een organisatie.kosten van een digital signage-systeem.

Gerelateerde artikelen:

narrowcasting scholenPopulariteit narrowcasting op scholen neemt toe google digital signageGoogle digital signage: een nieuwe speler op de markt narrowcasting of digital signageNarrowcasting of digital signage: wat zijn de verschillen? digital signage openbaar vervoerDigital signage voertuigen
< Vorig artikel
Volgend artikel >

Plaats een reactie Reactie annuleren

Uw e-mail adres wordt niet weergegeven. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

digital signage narrowcasting pakketten prijzen leveranciers wijzer

Ontvang de Digital Signage Wijzer 2021

Vraag Aan

ICT onderwerpen

  • Enterprise Resource Planning (ERP)
  • Document Management Systeem (DMS)
  • Human Resource Management (HRM)
  • Customer Relationship Management (CRM)
  • Quality Management Systeem (QMS)
  • Business Process Management (BPM)
  • Enterprise Search (ES)
  • Digital Signage (DS)

EKCIT

Het European Knowledge Center for Information Technology (EKCIT) dient als een centrale informatiebron op het gebied van ICT. Het kenniscentrum staat centraal in een netwerk van ICT-professionals, universitair docenten, bloggers en ICT-experts. EKCIT doet daarnaast eigen onderzoek naar softwarepakketten en leveranciers. Bevindingen en tips worden gedeeld met (ICT)-projectleiders. ICTPortal.nl is een initiatief van EKCIT en het vehikel voor actieve online kennisverspreiding. De website voorziet maandelijks duizenden (ICT)-professionals van informatie bedoeld voor het maken van de juiste beslissingen op de werkvloer.

Contact

  • LinkedIn
  • twitter

E-mail: info@ictportal.nl

Telefoon: +31 (0)20 3690457

(Voor specifieke vragen met betrekking tot een ICT-project kan via dit nummer onafhankelijk advies worden ingewonnen)

Digital Signage Wijzer
© 2021 ICT Portal · Alle rechten voorbehouden · Disclaimer · Privacyverklaring