WhatsApp Facebook Twitter LinkedIn Mail

Digital signage leveranciers: waar moet je op letten?

Het kiezen van een geschikte digital signage leverancier is belangrijk voor het laten slagen van een narrowcasting project. ICT portal heeft een leveranciers-checklist opgesteld met punten waaraan u zeker moet denken tijdens gesprekken met verschillende leveranciers. Deze checklist vindt u in de Digital Signage Wijzer.

Ervaring digital signage leverancier

Het eerste waar u naar moet kijken bij de selectie van een leverancier is de ervaring. Hoeveel digital signage systemen heeft de leverancier succesvol geïmplementeerd? Zaten daar ook projecten bij die door toedoen van de leverancier minder succesvol waren? Hoe is de leverancier daar vervolgens mee omgegaan? Het is belangrijk om over dit soort informatie te beschikken.

Specialisatie en bepaalde sectoren

Sommige leveranciers van digital signage systemen richten zich op specifieke sectoren. Ze zijn bijvoorbeeld gespecialiseerd in de implementatie van systemen in musea en bibliotheken. Omdat de toepassingen en de inzet van digital signage per sector sterk kan verschillen, is het aan te raden een leverancier te selecteren met ervaring binnen uw branche.

Digital signage leverancier die actief meedenkt

Digital Signage bestaat niet uitsluitend uit de implementatie van hardware (schermen), een mediaplayer en software. Een digital signage systeem maakt in meer of mindere mate deel uit van de communicatiestrategie van een organisatie. Content speelt daarbij een grote rol. Maar ook de manier en het moment waarop deze content wordt getoond is van belang. Zeker bij gebruik in bijvoorbeeld musea of exposities is het creatieve aspect van digital signage erg belangrijk. Een goede digital signage leverancier denkt daarom met u mee, draagt ideeën aan, en laat voorbeelden zien van interessante toepassingen binnen uw branche. De ene leverancier legt meer het accent op innovatie dan de ander.

digital signage leverancier selectie

Het kiezen van een leverancier gebeurt in de meeste gevallen op basis van verschillende demo’s. Het is echter niet altijd gemakkelijk om optimaal voorbereid aan deze demo’s deel te nemen. Daarom heeft ICT Portal het Digiboek Help! We krijgen zo een demo! opgesteld. Dit Digiboek geeft handvatten en praktische tips om het maximale te halen uit leveranciersgesprekken en productdemonstraties.

Werkwijze van de narrowcasting leveranciers

Hoe gaat de digital signage leverancier om met de uitvoering zodra hij de opdracht binnen heeft? Voert de leverancier alle opdrachten nauwkeurig uit en blijft hij net zo enthousiast meedenken als tijdens het intakegesprek? Wat is de doorlooptijd van het project en houdt de leverancier zich daar ook aan? Een goed contact met de leverancier is erg belangrijk, omdat de relatie niet stopt na de implementatie. Een goede leverancier houdt u op de hoogte van nieuwe mogelijkheden met het bestaande systeem. Ook voor het creëren van bijvoorbeeld nieuwe templates moet u op uw digital signage leverancier kunnen blijven bouwen.

Database

Laat u zich bij de keuze van een geschikte digital signage leverancier vooraf goed informeren. Er zijn voorbeelden genoeg van bedrijven die er pas na de implementatie achter komen dat de leverancier op zijn zachtst gezegd niet bij ze past. Voor veel bedrijven is digital signage dan ook geen dagelijkse kost. ICT Portal beschikt over een database met de sterke en zwakke punten van leveranciers in Nederland en België. Vraag hiervoor kosteloos de Digital Signage Wijzer aan.

Dit artikel als bron gebruiken? Klik en kopieer:

European Knowledge Center for Information Technology. (2023, 17 oktober). Digital signage leveranciers: waar moet je op letten? ICT Portal. https://www.ictportal.nl/onderwerpen/digital-signage/digital-signage-leverancier